Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 4 september 2011

En tur i lingonskogen

Efter flera turer på förmiddagen som resulterade i några få lingon vardera, begav vi oss till lingonskogen vid Forslunda. Och vad hittade vi där? Jo, MÄNGDER av stora, röda lingon! Ayla vaktade lingonhinkar och ryggsäck, Yulle vaktade mamma och jag och mamma plockade febrilt lingon i en och en halv timme. Och fick i hop kanske 12-13 liter. Ryggont och skavsår på händerna där bärplockaren satt är, förutom lingonhinkarna, resultatet av dagen. Samt några kantareller som vi åt till middag.

Eftersom jag inte är alltför förtjust i lingon återstår att se hur mycket av det jag tar med mig ned till Kungshamn igen....det roliga är ju att vara i skogen och plocka dem!


(eftersom bilderna inte gick att få in förut, kommer de här i efterhand!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar