Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 18 september 2011

Dyrt med semester

Huvva vad dyrt det blir att ha semester! Tur att det bara är några veckor per år man har tiden att slösa....

Idag har vi nämligen shoppat loss på Ikea. Hur kul som helst! Listan jag tog med mig blev längre och längre ju mer vi gick och kikade och fler saker stoppades i korgen. Sådant man absolut INTE kan vara utan - typisk "bra att ha grejor" helt enkelt! Ni förstår säkert vad jag menar. Som tur är har jag dock en liten spärr långt bak i huvudet som bromsar och skriker STOPP. Riktigt irriterande under shoppingturen må jag säga när rösten drar i gång, men väl hemma med kvittot i handen kan jag väl säga jag är rätt nöjd att rösten skrek rätt högt i bland.

Så eftermiddagen fram till nu har bestått av att montera möbler. Vilket är välkänt att skapa problem och irritation mellan de inblandade parterna. Som tur är var hyllorna väldigt enkla att montera och sätta upp och vi är fortfarande sams allihopa.

Nu är vi rätt trötta efter ansträngningen, men jag längtar till i morgon då jag kan ställa i ordning allting och bara njuta av förändringarna! Och just ja: jag tror att vi återinför studentmaten nudlar resten av veckan tills löningen kommer.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar