Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 25 september 2011

Höstmarknad

Av en ren slump läste jag tidigt i morse i ett reklamblad om att en höstmarknad skulle hållas i Tossene idag. Vad roligt! Äppelmos, bröd, sylt och allt som hör hösten till skulle säljas. Och Tossene är en mycket trevlig liten by. Kunde ju inte bli bättre!

Sagt och gjort så tog vi hundarna och lite kontanter ifall vi skulle hitta någonting att köpa, och åkte i väg. Jag var upprymd och såg framemot dagens utflykt. Väl framme stod där en hel drös bilar och en hel del hundar (däribland en underbar liten dvärgtax!) syntes till. Vi rastade hundarna innan vi gick in på området och första besvikelsen blev ett faktum. Marknaden var inomhus. En höstmarknad inomhus? Vad tråkigt! Men vi fann oss snabbt och lämnade hundarna i bilen för att göra entré. Fullt med folk var det inomhus, kanske beroende på att rummet där marknaden hölls knappt var lika stort som vårt vardagsrum och pryddes med 5 små försäljningsbord.....

5 minuter senare var vi ute i solen igen, och kunde besviket konstatera att det inte var en sådan marknad som vi tänkt oss. Att vi dessutom sänkte meddelåldern med sisådär 20-30 år under vistelsen gjorde att vi snabbt hoppade in i bilen och åkte därifrån i racerfart. Besvikna men med alla kontanterna kvar! Billigt blev det i alla fall.....

Så vi åkte ut till Ramsvik för att gå med hundarna i stället. Hittade dessutom ett nytt, mycket finare och större vandringsstråk än det vi gått runt på förrut och humöret blev därför aningen bättre igen.

Tänk så tokigt det ka bli!

Bjuder på en härlig höstbild från promenadturen idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar