Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




onsdag 14 september 2011

Köttfärs för hela slanten

 1/4 dels älg är mycket kött, har jag idag fått erfara! Många köttbitar fick vi med oss när vi lämnade älgjakten för någon dag sedan. De höll sig dessutom frusna hela den 13 timmar långa resan söderut igen. Några påsar innehöll köttbitar som skulle malas till köttfärs och eftersom ingen köttkvarn fanns att tillgå vid paketeringen återstod att mala köttfärs här i lägenheten idag.

Köttkvarnen monterades ihop och köttpåsarna gjordes redo. Min uppgift (eftersom jag ogärna petar i rått kött) blev att paketera den malda färsen i fryspåsar och sätta etikett på dem. En uppgift jag gått halva dagen och bävat mig för. Äckligt!

Men väl i gång visade det sig inte vara lika hemskt som jag föreställt mig, trots att jag till och med fick lite rå köttfärs på händerna. Fort gick det också! Hela 22 paket köttfärs fick vi ihop och vi kan nu äta gott i dryga året till! Och hur firade vi detta? Jo, med en stoooor laddning köttfärssås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar