Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 15 september 2011

Jag kan allt om volvobilar!

Nästan i alla fall. Hur kommer det sig? Jo, för att vi idag har varit hos Volvo i Strömstad för att provköra bil och ta reda på lite information.

Bilen som fångat vårt intresse är en volvo v.50. En combi hade inte varit helt fel för vår och hundarnas skull (speciellt med en helvetesresa från Umeå med hundarna färsk i minnet) och en bil som går lite bränslesnålare är alltid ett plus - speciellt när Anders kör bil så mycket till och från jobbet.

Så vi frågade och tittade en hel del under vårt besök. Jag fattar inte allting såklart, men le och nicka klarar jag av vid lämpliga tillfällen. Och provkörde gjorde vi också, eller: jag åkte med såklart. Den var bra att åka i, blev mitt slutomdöme eftersom jag inte ville köra själv. Tänk er mig bakom ratten i en testbil! Den rullar inte många meter....

Det dröjer ett tag till innan en bil blir aktuell, men roligt var det att provköra en ny fin bil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar