Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




fredag 23 september 2011

En härlig morgon

Morgonpigg kanske man inte riktigt ska kalla det, för varje morgon när ögonen öppnas vill jag allra helst somna om och inte alls stiga upp. Efter att ha slumrat några minuter kommer jag dock alltid till sans och inser nyttan av att faktiskt stiga upp - för riktigt trött är jag ju inte efter att ha fått min nattsömn - det är snarare lathet och seghet som gör att ja överväger att stanna i den varma sköna sängen. Oavsett hur många timmar jag fått sova är det lika segt att stiga upp, jag bävar mig inför måndag när detta blir ett måste för att återigen gå till jobbet.....men detta ska inte få uppta mina tankar just nu!

Idag steg jag som vanligt upp strax innan sju, TV:n är igång för en nyhetsuppdatering. En nyhetsuppdatering från alla vänner via bloggar och olika forum har jag också hunnit gå igenom. En flyktig tanke om att gå ut en morgonpromenad med hundarna har flugit förbi, men jag viftade snabbt bort den när jag blickar tillbaka till mina morgonpromenader som varit under veckan. Hundarna är morgontrötta och jag har formligen tvingat runt dem, i tron om att jag gjort någonting bra, på 1 timmes tur om mornarna vilket INTE varit uppskattat. Sittvägran, snigelfart och allmänna tjurerier har därför förstört mina mornar. Det ställer jag inte upp på igen, utan det får bli en enkel rastning om en stund.

Vad denna dag har att erbjuda vet jag inte riktigt. Jag får ta dagen som den kommer helt enkelt. Jag ska i alla fall börja med att hänga av mig morgonrocken och morgontofflorna, att dega i soffan känns väldigt ineffektivt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar