Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




onsdag 21 september 2011

Doft av nybakat

Här hemma råder en ljuv doft av nybakade bröd som jag helst inte vill ska försvinna på flera dagar! Jag steg upp i ottan i morse för att baka två sorters bröd: källarfranska - enligt önskemål från Anders och havrelimpa - som jag var nyfiken på.

Den gamla trogna bakmaskinen åkte fram för första gången på säkert ett halvår! Senast jag bakade med den var nog lussibullarna i julas....Jag som älskar att baka! Eller det kanske är nybakat bröd och bullar jag älskar att äta? Hur som så har jag haft en riktigt rolig morgon och minnen från när jag alltid bakade mitt eget bröd och aldrig åt köpebröd, väcktes till liv igen. Synd bara att tiden inte räcker till, annars hade jag återupptagit den gamla rutinen!

Eftermiddagsfikat kommer därmed idag att bestå av små goda bullar och jag längtar redan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar