Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 22 september 2011

Det fulaste jag sett

Så har jag idag dragit iväg med Anders till Sollidens handelsträdgård för att köpa en kruka och kanske, möjligtvis en liten fin växt till. Jag är ju så tokig i gröna växter! Synd bara jag inte klarar av att vårda alla utan måste välja de lättskötta och sådana jag av erfarenhet vet passar bra i min vård. Idag beränsade jag mig till att enbart söka efter en väst som kan stå lite mörkare till.

Väl där blev jag helt salig av alla växter medan jag gick runt och tittade.  Rätt som det var har jag tappat bort Anders men redan någon minut senare ser jag han styra stegen åt mitt håll, dragandes på ...... den fulaste växt jag någonsin sett!!!! En brunfärgad, luden, lätt taggig, spretig växt - en sådan jag aldrig skulle drömma om att placera någonstans i vår fina lilla lägenhet.

"Visst är det fin?!" utropar Anders. Jag som trodde han skojade svarade naturligtvis " Oh, helt underbar". Men vad som följde därefter hade jag inte räknat med, för nu stod den fula, bruna växten i handlingskorgen, bredvid den gröna fina jag hade valt ut. Och den skulle bara med hem. Punkt. För det var visst den coolaste och finaste växt som Anders hittade i hela växthuset.

Så nu har den fula plantan fått sig ett nytt hem, på TV- bänken, rakt framför ögonen och kommer störa min helhetsbild av vardagsrummet en lång tid framöver. Jag hoppas den blir lika kortlivad som många av mina andra växter har varit under sommarperioden. Men det bådar inte gott: den skulle visst va väldigt lättskött......

Så, gott folk, håll med mig nu! Visst är detta det fulaste ni sett?!

2 kommentarer:

  1. Vilken tjusig blomma. Anders måste ju vara expert på heminredning.

    SvaraRadera
  2. hahaha jag dör. Den är ju helt uuuunderbar Lina ;)

    SvaraRadera