Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 26 september 2011

En underbar höstkväll

Idag var en underbar kväll att promenera på! Höstlöven faller och fina klara höstfärger lyser överallt. Ljungheden uppe vid Soteleden lyste röd och den lilla sjön hundarna ofta badar i var helt vindstilla och spegelblank. Solnedgången gav även en härligt gulrött sken över hela promenadståket. Att det dessutom rådde en behaglig temperatur och är insektsfritt gjorde turen ännu bättre. Mitt under promenaden, trots att solen var framme började det ösregna under en kort stund, vilket gjorde att den största regnbåge jag någonsin sett blev synlig rakt framför våra ögon.

Allt detta påminde mig om varför hösten är min favoritårstid, och jag kan lova jag har behövt bli påmind om detta nu när hösten hittills har varit rätt grå och tråkig vädermässigt. Jag hoppas detta får fortsätta ett tag till så jag kan njuta till fullo!

Eftersom kameran inte rymdes i fickan på grund av ett gäng hundbajspåsar (ofyllda ifall någon skulle misstolka.....) samt några nävar frolic, får ni skapa er en egen bild av min promenad i skogen! Låt fantasin flöda!

1 kommentar:

  1. härligt härligt :) jag tycker mer om hösten nu oxå då jag nästan är helt klar med min super tråkiga och onödiga uppgift!!!

    SvaraRadera