Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 20 oktober 2011

Mums

I ugnen står just nu en frukt och bärkompott täckt av vit blockchoklad. Blåbär, björnbär, hallon och banan - mums! Ett impulsstopp på Konsum Hunnebo har lett till denna kvällslyx. Men det är ju trots allt torsdagkväll. Med underbara Robinson om en timme. Att det dessutom satt en katt utanför affären som liknade Ikzie kändes som ett tecken på att vi fick lyxa till kvällen med någonting gott.

Faktiskt kan jag nog erkänna att torsdagkvällen är väldigt härlig. Vetskapen om att helgen är på ingång i rask takt gör att man är på ovanligt gott humör och ganska så pigg. Kanske orkar man dessutom stanna uppe och vara vaken liiiiite längre än övriga kvällar? Den illusionen brukar dock vara krossad redan vid halv tio.....men ambitionen finns!

Dagen har för övrigt varit tipptopp. Middagen behövde jag inte laga till då Anders var hemma tidigt och kunde fixa en riktigt god soppa. Underbart härligt! Hundarna har dessutom utan vidare ansträngning fått gå på två (!) hela promenader och är av den anledningen väldigt nöjda.

Nu återstår att njuta av resten av kvällen!

2 kommentarer:

  1. Och här glömmer vi ingenting, eller hur!

    SvaraRadera
  2. Oops, blev lite fel här...

    SvaraRadera