Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




fredag 14 oktober 2011

Städfreaket på Kungsgatan 3A

Som bekant kan jag vara ganska pedant av mig. Jag vill inte påstå att jag älskar att städa MEN jag älskar att ha rent och städat omkring mig! Och det innebär förstås att ganska många timmar spenderas på pyssel och städning här hemma.

Nästan varje dag har jag fått in en rutin att dammsuga golven. Det tar ungefär 5 minuter att göra detta, vilket helt klart är värt det när man kan gå barfota utan att bli grusig och hårig om fötterna. Hundarna är, om jag får skylla i från mig, den största anledningen till att detta ens behövs. Eftersom vi har två stycken trasmattor på golven ingår i dammsugningen att damma av dessa utomhus. Det är smidigare att dammsuga om dessa inte ligger kvar på golvet och det tar inte mycket energi att flytta på dem. Att damma mattorna är ingenting jag tänkt så mycket på förut men nu plötsligt har jag fått en fanatsik idé om att alla grannar (speciellt bageriet mitt över) står bakom gardinerna och skvallrar om "att hon den där på Kungsgatan 3A verkar vara ett riktigt städfreak - dammar mattor varje dag!!!!". Vilket gör mig något begränsad.

Jag drar mig numera för att damma mina mattor, man vet aldrig vem som ser! Och det sista jag vill är att ha ett rykte om mig att vara ett städfreak! Men ändock måste det ju göras, kanske måste jag börja att smyga ut bakvägen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar