Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 22 maj 2011

Sniglar

Så var kvällspromenaden avklarad. I Regn och rusk. Och med regn kommer ovälkomna kryp = sniglarna. Under vår tur i kväll har vi sett uppemot 100 stycken svarta sniglar med en storlek som ett tjockt finger. De är släta framtill men har en konstig mönstring baktill som ger dem ett "hårigt" utseende. Usch säger jag bara.

Hundarna har sniffat lite försiktigt på kanske hälften av sniglarna, nyfikna som de är. Själv håller jag mig långt borta från dem och undviker aktivt att inte kliva på någon av dem. Jag hoppas fåglarna får sig en festmåltid i natt. Själv ska jag försöka radera bilden av en fet, svart snigel från min näthinna så att jag kan drömma sött utan mardrömmar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar