Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 29 maj 2011

Årets händelse!

Är tro det eller ej: elitloppet!

Att varje år följa årets största sporthändelse är för mig ett måste. Och har således även blivit lite av en tradition. Klockan 14.00 satt jag således bänkad framför TV, ivrig och förväntansfull. Försöken är minst lika spännande som själva finalen och ofrivilligt reser sig armhåren när stämningen går genom TV-rutan och når ända fram i soffan. Så fina hästar! Så mycket folk! Sånt jubel! Och ack så spännande!

Diva ogillar skarpt allt sporttittande. Hon känner av spänningen och tycker inte om de små utrop som ibland blir när någonting extra spännande händer i TV-rutan. När husse tittar på sport kommer hon därför alltid krypandes och försöker få uppmärksamhet genom att hoppa upp i hans knä och lägga huvudet på axlarna. Eftersom jag själv inte blir så uppslukad av sport har Diva aldrig behövt bekymra sig över mig och har därav aldrig betett sig så mot mig. Förrän idag! Mitt i försök 2 kommer Diva krypandes och försöker lägga huvudet på axlarna. Tänka sig att jag av alla människor faktiskt kan bli så uppslukad av en sporthändelse att Diva blir tvungen att agera! Jag är nästan imponerad!

Det är bara synd att händelsen är över lika fort som den började. Ett helt år får jag vänta till nästa gång. Och jag längtar redan......

1 kommentar:

  1. Diva är så gullig när hon gör så med sina stora ögon = )

    // Lillebror

    SvaraRadera