Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 28 maj 2011

Så oföretagsam

En hel helg för mig själv! Då jag kan göra precis vad jag vill: hyra romantiska komedier, äta godis, plantera lite blommor, läsa bok, shoppa....tja, vad som helst egentligen. Bara fantasin sätter gränser! En helg för mig brukar sprudla av energi och idéer!

Dessvärre går jag denna helg omkring här hemma som en zombie med ett huvud tyngre än en sten. Uttråkad, lealös och helt oförmögen att reda upp situationen. En hel ledig dag har gått och det mest produktiva jag gjort under dagen är att dammsugaren åkte fram i morse. Eller, just ja: tvättat en maskin har jag gjort också. Wow, det förtjänar nästan en guldstjärna. Dåliga TV-serier har passerat näthinnan när jag legat nedbäddad i soffan under en filt. Jag minns inte att helgen brukar vara såhär lång? Vore varje helg lika lång, skulle jag aldrig behöva ta semester....!

Trååååååkigt var nog bara förnamnet. Hundarna är, som bilden talar, inte till någon vidare hjälp. Hur ska jag överleva?!

2 kommentarer:

  1. Solen går upp imorgon också...

    SvaraRadera
  2. inte lätt...när jag ska njuta av en kväll ensam så har jag laddat upp med massa choklad, bara för mig!! Romantiska komedier (för jag borde ju hinna se minst två....)...det hela har slutat med att efter halva första filmen och endast en rad choklad så har jag somnat. Snacka om antiklimax!! Vaknat har jag gjort av att min andre hälft ringt och sagt att han är på ingång, sådär efter midnatt någon gång.....kram!

    SvaraRadera