Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 5 maj 2011

Matlista

Denna vecka har vi haft en förplanerad matlista. Listan finns upphängd på kylskåpsdörren där jag kan läsa vilken middag jag ska laga vilken dag. Helt underbart! Ångesten över matlagningen har under veckan minskad och aptiten dessutom ökad - hur nu den kopplingen fungerar? Men skönt är det att slippa fundera varje eftermiddag vilken mat man ska hitta på.

Ett smärre fel smög sig dock in på listan i går. Kycklingwook och potatis stod det. Även om någonting kändes galet, så följde jag listan till punkt och pricka. När Anders kom hem upptäcktes felet - man kan ju inte ha potatis till kycklingwook! Nudlar skulle det stått. Hur som så var maten ätlig, nästan god rentutav. Att Anders blev mobbad på jobbet för sin matlåda är ingenting jag direkt tar skada av....

Idag blev det uppstekt palt. Och i morgon köper vi en pizza eftersom jag ska vara duktig och jobba på kvällen/natten. Hoppas jag kan hålla mig vaken bara.....

2 kommentarer:

  1. Varför i hela friden ska du jobba en fredagskväll/natt? :O

    SvaraRadera
  2. Till klockan 22 är inte natt Lina ;P Hehe.
    Nämen varför den galenskapen?

    SvaraRadera