Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 10 maj 2011

10 år yngre

Idag blev jag för första gången i mitt vuxna liv tagen för att vara tonåring....

Historien lyder enligt följande:

Inför kvällens bilresa var jag i akut behov av godis. Därför stannade vi till vid en av matvaruaffärerna för att inhandla en resfärdspåse. Jag gick in själv såklart medan Anders vaktade bilen. Väl i kassan säger jag hej och drar snyggt fram mitt medlemskort och betalkort från byxfickan, varpå följande konversation utspelar sig:
Kassör:  - Nämen, har du ett EGET medlemskort?
Jag: Öh, vad sa du?
Kassör: Du har ett eget medlemskort ser jag!
Jag: Öh, jo, det har jag ju förstås.....
Kassör: Alltså ja, jag har också nyss fått ett eget kort och sen har jag precis börjat jobba här nu också.
Jag: Jaha ja, där ser man.... (Jag drog inte upp att jag förutom medlemskortet även har körkort, ring på fingret samt jobbar på kommunen som inspektör........)

Snabbt knappade jag mig igenom den avancerade betalningsproceduren för att ta min godispåse, le lite stelt och skynda ut från affären. Jag kan förvånat konstatera att kassören förmodligen tog mig för en tonåring som köpte kvällsgodis en vanlig tisdagskväll men som fått privilegiet av föräldrar att ha ett alldeles eget medlemskort! Jag hoppas verkligen jag inte ser så liten ut när jag är ute på inspektioner i jobbet.....för då lär ju ingen företagare ta mig på allvar!

Nu ska jag sova på saken.

2 kommentarer:

  1. haha kanske bättre det än för gamal ;)

    SvaraRadera
  2. Inte lätt, många ggr hört på jobbet, jasså ska du bli bilprovare.... trivs du bra på praktiken ... jobbar du här ....

    I hate it when it happend
    ______________________
    Lillebror

    SvaraRadera