Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 24 maj 2011

9000 kr ..... för en film!

Så har vi till min stora glädje börjat hyra film om kvällarna igen. Vilket jag älskar! Det är så mysigt att krypa ned i sovrummet och veta att man inte behöver tänka på någonting alls under någon timme framöver - man uppslukas av en annan värld ett tag och glömmer sin egen. Underbart!

Dock finns det en nackdel. De flesta filmer är faktiskt inte bra, så vi får allt som oftast besviket konstatera att filmen var värdelös, konstig, dålig, seg, tråkig....mm. Trots detta är jag envis och redan dagen efter vill jag prova en ny i förhoppningen att det kan vara lyckat denna gång! En annan nackdel är att jag brukar bli så trött att jag somnar mitt i filmen....

Så i går hyrde vi en....värdelös film. Idag provar vi igen. Tur att Anders var uppmärksam i kassan då det kostade 9 000 kronor att hyra filmen! Lite väl dyrt kan jag tycka.....och som tur är tyckte kassören det med. Vi fick därför ned priset till 29 kronor, vilket kändes lite mer normalt för en hyrfilm. Inte illa prutat må jag säga!

Nu ska jag bädda ned mig och bara njuta! Ett plus är om filmen är bra denna kväll, men det är inget absolut krav. Huvudsaken jag får min filmkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar