Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 19 maj 2011

Så nalkas helgen

Återigen är en efterlängtad helg snart här. Efter några fler suck-dagar är jag nu tillbaka i mina vanliga gängor igen. En av hundarna bidrog dessvärre till att förlänga min suck-period. Tja, vi kan väl nämna namn? Ayla är hunden jag syftar på.
Tisdag: rullat i bajs = bad.
Onsdag: rullat i bajs = bad igen.
Torsdag: KOPPEL!!! = sur hund.

Nu väntar jag in helgen som kommer springandes med stormsteg! Ett litet sting av bitterhet känner jag dock då insikten om att Anders helg faktiskt redan har börjat nu, medan jag kommer vakna till väckarklockan i vanlig ordning i morgon bitti. Anders tog nämligen ledigt i morgon då en vän kommer på besök över helgen. Men min morgondag på jobbet i morgon kommer att bli minst sagt....spännande!  Så trots allt går det ingen vidare nöd på mig!

Återstår av kvällen lite fix (inkluderat en skopa glass....eller två) och jag hade även tänkt mig hinna läsa några sidor i boken innan det är dags att slumra in för kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar