Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 8 maj 2011

Slut på helgen

Efter en solig och varm helg har vi fått mersmak på ledighet och att stiga upp i ottan i morgonbitti känns aningen motigt.....

Helgen har bestått av en heldag i Tanum, där vi besökt hällristningarna i Vitlycke. Jag var den som var mest intresserad av att titta på målningarna medan Ayla var överlycklig över att få gå en längre promenad i skogen. Diva tyckte även hon om utflykten och Anders likaså - även om han inte var lika överväldigad över målningarna som jag var. Men så har jag ju en tendens att överdriva saker och ting också..... Dessvärre kunde vi inte gå in i museet då vi inte tordes lämna hundarna i bilen på grund av värmen - det får bli en annan gång!

Vi har även efter många mils felkörningar hittat till det drömhus vi i förra veckan hittade till salu på nätet. Ett sådant där hus vi inte ville missa då allting verkade perfekt! Dock kan vi snabbt avfärda ideén efter att ha snabbkikat på huset och läget i verkligheten. Grannarna bodde tyvärr alldeles för nära och den lilla grusväg som passerade huset gick precis utanför dörren. Vårt drömhus blev därför inte alls som vi tänkt oss och vi kan nu avfärda hela projektet. Lite tur i oturen kan man ändå säga och vi är inte bittra utan snarare lite lättade då ett husköp i dagsläget inte är optimalt.

Tomater har även planterats om idag och jag lovar dig mamma att du skulle vara stolt! De växer fint och jag vårdar alla växter och kryddor efter bästa förmåga.

Ayla har även fått bada i havet idag - hennes bedjande ögon gick inte att blunda för länge och hennes glädje när hon väl var i vattnet var värt oron från min sida (det är ju trots allt bara tre veckor sedan hon låg på operationsbordet). Diva badade även hon och var riktigt nöjd idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar