Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 14 maj 2011

En tur bland fiskar och andra havsdjur

Jag hoppas att inlägget som skrevs och lades upp i torsdags kommer tillbaka, någonting har varit konstigt med hela blogger de senaste dagarna.

Idag har hela familjen varit på havets hus i Lysekil. Med viss förvåning kunde vi konstatera att hundar var tillåtna inne i lokalerna och självklart fick Ayla och Diva därför följa med för att titta på alla havsdjur! I vanlig ordning var det jag som uppskattade turen mest...... Hur som, fick vi se många djur som jag inte visste fanns i svenska vatten och andra havsdjur jag bara hört talas om men aldrig sett i verkligheten: hajar, hälleflundra, rockor, sjöstjärnor, rödspätta och inte minst sjöpungar....! Jag tordes till och med klappa en av sjöstjärnorna medan Anders såklart gick lös på någon typ av krabba.

Efter att ha sett alla, i vanliga fall, matfiskar och räkor var vi otroligt sugna på......räkor! Turen avslutades därför på ett café med två stora räkmackor. Härligt!


1 kommentar:

  1. Jag tycker ju personligen att sjöpungarna lät mest intressanta, hur ser en sån ut liksom? Får en lite konstig mental bild. Vad ni är duktiga på att hitta på saker! Själv är det bara jobb o jobb, hinner inte med annat. Nu i helgen då jag var ledig har jag varit riktigt sjuk, ungefär som då en karl är riktigt förkyld, å då är det inte lätt. Hoppas ni har det bra! Kram Maria

    SvaraRadera