Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




onsdag 11 maj 2011

Det var bättre förr.....

Gud vad jag h*tar uppdateringar på datorn! De leder alltid till något trassel, antingen får datorn fnatt och fungerar inte eller så blir allting annorlunda så att man måste lära om sig allt på nytt. Tro det eller ej, jag är rätt gammalmodig av mig och ogillar plötsliga förändringar....

Senaste stora uppdateringen på datorn var msn. Allt blev förändrat och det tog åtskilliga veckor innan jag lärde mig behärska det nya systemet. Dessutom får jag hela tiden felmeddelande om att programmet inte fungerar - och det uppkom efter uppdateringen, innan var allt perfekt såklart!

Så idag kom nästa stora förändring. Datorn hade obligatoriska uppdateringar som inte gick att ignorera längre. Jaja, jag tog tjuren vid hornen och uppdaterade datorn med andan i halsen, aningens rädd för vad som komma skulle. Och se, jag fick rätt. Problem uppstod! Först fick jag prova att uppdatera två gånger eftersom det inte lyckades samt starta om datorn två gånger innan installeringen fungerade som det skulle. Och vad upptäcker jag då? Jo, att hela webbläsaren är utbytt och fått ett "bättre och enklare" utseende...... Men jag var ju nöjd som det var! Nu måste jag lära om mig igen! Favoriter och menyer är på helt fel ställen och allt ser bara annorlunda och konstigt ut. Dessutom fungerar inte mitt extratillägg på skrivbordet som visar vilket datum det är. Suck. Det är så tröttsamt när gamla invanda mönster måste ändras.

Och oj vad gammal och grinig jag låter med detta inlägg. Måste bara dra till med den i sammanhanget mycket passande meningen: Det var bättre förr.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar