Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 31 januari 2011

Plötsligt har vi all världens tur med oss

Läget här nere är för stunden riktigt bra! "Någon" har visst bestämt sig för att uppmärksamma oss lite extra ett tag framöver och plantera ut lite möjligheter här och där. Tack för det! Allting flyter alltså på just nu och turen står på vår sida - någonting som inte händer alltför ofta må jag säga. Hur stora är exempelvis oddsen för att den tjej som tackat ja till lägenheten i Kungshamn som vi så gärna ville ha, plötsligt en halvtimme efter sitt besked ändrar sig? Och därmed ställer mig och Anders som först i tur? Detta hände i helgen och resulterade till att jag idag lättad kan uppvisa ett påskrivet kontrakt på en lägenhet endast fem minuters promenad från jobbet. Puh! Därmed är ett STORT orosmoln ur världen och jag hoppas innerligt att jag inte kommer skapa fler mörka moln på en för stunden alldeles klarblå himmel. Däremot brukar det alltid komma regn efter solsken, men jag hoppas det inte blir ett skyfall utan isåfall bara en liten lätt dusch! (Jag vet att ordspråket lyder tvärtom, men håll med om att regnet ALLTID kommer efter solsken - hur mycket man än hoppas på att slippa! I alla fall under en svensk sommar....)

Just nu befinner jag mig i sängen med en stor godispåse vid min högra sida. Jag ansåg mig faktiskt berättigad till lite godsaker idag och kan lugna alla oroliga där ute med att jag faktiskt lagade (och åt) lite middag innan godispåsen åkte fram. I morgon har jag tänkt utmana turen ännu lite mer och inhandla en trisslott - vem vet: vi kanske blir miljonärer på kuppen?!

3 kommentarer:

  1. Flyt gillas! Så glad för er skull att det går så bra för er! Får hålla tummarna för att det fortsätter så även på trisslotten :D Men vinner du miljoner delar du väl med dig lite? ;)

    SvaraRadera
  2. Vad kul gumman! Spännande att se bilder längre framöver då ;)

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till att ni fick lägenheten. Det hade varit tokigt att ta den andra lägenheten som var en mil bort. Att köra med bil totalt 4 mil till och från jobbet flera vänder under dagen för att titta till hundarna på lunchen hade blivit väldigt stressigt i längden.

    Tur för dig att du skrev att du inte enbart åt godis. Annars hade jag sagt åt Anders att styra upp dina matvanor ;)

    SvaraRadera