Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 18 januari 2011

Här finns ingen palt!

Vid halv sex när jag gick från jobbet idag var middagsfrågan riktigt akut och jag tittade därför in på Ica Kungshamn för att smart nog inhandla färdiglagad palt - en mycket enkel lösning på matfrågan. Vad gott det skulle bli med uppstekt palt med smält smör! Välkommen till västkusten säger jag bara. HÄR FINNS INGEN PALT! Vilket bekräftades av en road arbetskollega jag i min förvirring träffade på inne på affären. Jag blev så paff av det faktum att ingen palt finns att få tag på att jag gick ifrån Ica med en nybakad brödbit i handen, vad jag nu skulle med denna till? Den akuta middagsfrågan "löste" sig dock med risgrynsgröt och min desperata brödinvestering. Återstår att lösa lunchfrågan imorgon. Suck. Det tål att sägas ännu en gång: mat och matlagning är det värsta jag vet! Och varför går världen emot mig när jag väl försöker anstränga mig lite?

Godnatt

3 kommentarer:

  1. Jag märker stora matproblem här. Ingen palt och inget hederligt tillagad norrmejerier mjölk. Nä jag tror det är lika bra att du kommer hem igen för detta kan aldritg sluta bra ;)
    /Elin

    SvaraRadera
  2. Ägg röra / Omelett med olika saker i som tex, korv, lök, svamp mm är snabbt och enkelt att göra.
    Det brukar vara min nödlösning ;) Kan du inte fota inne där du bor så vi får se hur det ser ut i ditt nuvarande hem?? Nyfiken som attans =)

    SvaraRadera
  3. störande med palten. du får helt enkelt göra en egen, hur man nu gör det ;) ett annat tips är yoghurt och flingor, det är ett säkert tips. det är det jag lever på nu eller gröt:P det är bra mat när man har mycket att göra och inte hinner eller orkar göra någon annan mat.

    SvaraRadera