Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




onsdag 19 januari 2011

Om att tänka för mycket

De senaste dagarna har jag funderat i sådan omfattning att mitt huvud blivit kraftigt överansträngt. Jag har dessutom upptäckt att mitt vänstra öra blir alldeles varmt och pulserande när jag funderar för mycket!? Någon klok kan gärna få förklara detta märkliga fenomen för mig. 

Huvudanledningen till mitt huvudbry är våra två fyrbenta små monster - hundarna. Hur ska jag lösa vår närmaste framtid så att deras mående förblir bra? Det står klart att det är omöjligt att under det närmaste året/åren få en lägenhet med promenadavstånd från mitt jobb, vilket innebär att vi troligtvis blir placerade ungefär en mil utanför Kungshamn. Ett jättefint och hundvänligt område, så det är jag inte alls oroad över! Bekymret är hur vi löser lunchrastningen? Även om jag är en fenomenal cyklist (*host*) så är totalt två mil kanske lite väl mastigt att avverka under en timmes lunchtid? En bil till står därför på den "akuta inhandlingslistan", ifall Anders också skulle få jobb med kort varsel. Och en till bil oroar mig....bilar är alltid detsamma som problem....!

Men. Som vanligt tänker jag för mycket och funderar i banor såsom "tänk om", "vad händer om", "ifall", "men", "om".......osv. Jag är väldigt bra på att skapa problem som inte existerar eller som inte ens kommer att bli ett problem. Det mesta brukar alltid lösa sig efterhand men jag som person har svårt att ta stora, avgörande beslut utan att ha en helt vattentät plan utan små läckage här och där.

Jag vet inte om vår plan är helt vattentät. Men vem har egentligen en helt vattentät plan över sin framtid?

7 kommentarer:

  1. Citat av Mia Törnblom:

    "Oro är den ränta vi får betala när vi lånar bekymmer från morgondagen."

    Det kommer att lösa sig!

    SvaraRadera
  2. Det kommer att ordna sig. brukar lättare ordna sig när man väl är i situationen. KRAMAR

    SvaraRadera
  3. vad är livet utan lite vattenhål ;) Klart det fixar sig vännen

    SvaraRadera
  4. Allt kommer lösa sig så bra, du är ju så smart du : ) Sen kan jag juh hjälpa dig hitta en bil som fungerar bra o inte är så kostsam, säg bara till när det är dags att kika runt.
    ___________________

    Love lillebror

    SvaraRadera
  5. det kommer att fixa sig. ni får ta med hundarna i bilen det är en bra snabb lösning. :) Kram

    SvaraRadera
  6. Ni kanske kan hitta någon som kan hjälpa er med lunchrastningen annars? =) kolla in grannar.se, där kan du lägga ut en annons om att du skulle vilja ha rasthjälp eller så kanske du hittar någon som söker "extrajobb"? =) Jag ska fundera om jag kan komma på något mer! Kramar*

    SvaraRadera