Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




fredag 14 januari 2011

Härliga fredag

Precis som alla som arbetar hela veckor har jag den där härliga helgkänslan idag. Fredagkväll, den bästa på hela veckan då man kan vara uppe lite längre på kvällen med vetskapen om att man dagen efter får dra sig i sängen hur länge man vill, dagen då man dessutom "får" äta lite gott utan dåligt samvete. Ett vinglas på det så är kvällen fullbordad! Fredagen är nog veckans bästa dag!

Vad denna helg kommer föra med sig återstår att se. Jag hoppas på bra väder så jag kan ta lite fina bilder och utforska områdena här omkring till fots. Får se hur det går med tanke på att jag inte är utrustad med det bästa lokaliseringssinnet. Jag kanske får rådfråga lite folk på vägen så jag inte hittar vilse.... Här är ett sådant litet samhälle att alla känner alla, så jag känner mig lite som en utböling när jag är ute och promenerar eller handlar på ica. Folk tittar inte konstigt eller tisslar och tasslar, utan jag får mer en känsla av att vara nyfiket iakttagen. De undrar garanterat vad det är för tok som turistar i ett sommarsamhälle mitt i den blåsiga vintern! Tänk då om jag dessutom i morgon frågar om vägen på bred norrländska med en karta i ena handen och en kamera i den andra. Underbart!

Min underbara fredag ska nu, efter att godispåsen är avslutad, fortsätta med en film och förhoppningsvis kan jag hålla mig vaken till längre än klockan 21.00 (vilket pinsamt nog var sluttiden för gårdagen).

3 kommentarer:

  1. haha Hej Lina! Jätte roligt att du kikar in på min blogg ;)

    SvaraRadera
  2. Glöm inte att skicka några bilder hem!

    SvaraRadera
  3. Det där med att gå vilse känner jag igen ;) Försök att låta bli och hoppas att du lyckas få några bra bilder så vi får se hur dina nya omgivningar ser ut =) Kramar*

    SvaraRadera