Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 9 januari 2011

Äntligen framme!

Så har jag då kommit fram till min lilla friggebod. Familjefotot är uppsatt i fönsterkarmen och jag var faktiskt så fräck att jag tog med Aylas "gulis" (hon får leka med någonting annat tills hon kommer ned!) som nu sällskapar fotot i fönstret. Våningssängens övre del agerar garderob där jag snyggt och prydligt lagt ut alla kläder i olika klädeshögar. Under sängen har jag två tyglådor med köksutrustning och en väska full med böcker som ska läsas om kvällarna när ensamheten kryper sig på. Just ja, väckarklockan är strategiskt utplacerad i motsatt ände av friggeboden så jag kommer måsta stiga upp direkt klockan ringer om jag inte vill lyssna till det obehagliga ljudet. Smart eller inte återstår att se!

Hitresan gick okej. Dagen började klockan 7.00 med att skotta fram hyrsläpet och därefter en smärre fastkörning på parkeringen. Humöret var därför inte på topp när vi startade vår resa efter E4 i snöovädret. Bättre blev det inte heller då vi direkt hamnade bakom en mindre begåvad bilist, som vi inte tordes köra om då varje omkörning nästan slutade i att denne blev påkörd - eftersom han inte kunde hålla sig på rätt sida vägen. Tur vi inte hade bråttom.... 4 timmar efter starten är vi då äntligen i Sundsvall! Bara 10 timmar kvar till Borås och en välbehövlig vila över natten! Resten av vägen gick bra och jag kan stolt meddela att jag dagen efter fått träningsvärk i vaderna vilket måste visa på hur ansträngande det är för kroppen att åka bil! Ett litet träningstips bara....

Dagen efter hamnar vi efter en halkig bilresa äntligen i Smögen, i min lilla friggebod där jag nu sitter med ett halvsvajigt Internet och fem tv-kanaler. Vi har hunnit utforska omgivningarna (som är otroligt vackra!) och storhandla lite mat inför den kommande veckan. Att handla var dock inte fullt så enkelt som "hemma" och efter inköpet kände jag mig lite vissen resten av kvällen. Var är den "vanliga" mjölken? Och potatisen! Var är min vanliga potatis? King edward...någonting....fanns i utbudet. Och filmjölken hittade jag inte först, förpackningen såg så konstig ut. Som sagt, att handla tog lång tid och jag fick såklart hemlängtan!

I morgon blir både en rolig och tråkig dag. Rolig för att jag får börja jobba men tråkig eftersom Anders åker hem. Det känns lite läskigt att vara så långt från allt välkänt alldeles själv! Ingen Anders och inga hundar!

Jag ska krypa ned framför Tv:n nu och njuta av den sista kvällen tillsammans på ett tag, även om det innebär att jag måste se på skidskytte!

2 kommentarer:

  1. Jag lovar att ta med mig gammal hederlig Norrmejeriet fil när jag kommer och hälsar på ;) Lycka till imorgon

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Vi kommer ner och hälsar på dig!!! Pappa har ju flyttat till Göteborg så det passar ju bra =) Vi kommer sakna dig. Tårarna rinner för min kind då jag tänker på hur långt borta du är!!! Hoppas verkligen att du kommer trivas där och att du får allt du någonsin önskat!

    SvaraRadera