Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 16 januari 2011

Fyrkantiga ögon

Igår när jag vaknade täcktes marken av 1,5 dm nyfallen blötsnö. I morse när jag vaknade och tittade ut genom fönstret så var marken bar och isig! Hur kan det gå så fort?

Det enda kreativa jag har lyckats åstadkomma idag är lite städning och dammsugning. Och en handling på lill-Ica. Resten av tiden har fördrivits genom att titta på tv, sitta vid datorn och läsa bok. Mina ögon har därför blivit fyrkantiga och mitt huvud känns aningen tungt och segt. Varför har jag då inte varit på ännu en långpromenad? Enkelt svar: det är för halt! Jag insåg när jag gick ned till lill-Ica att broddar är ett måste om jag inte vill börja min andra vecka på jobbet med ett gipsat ben.

VECKANS BÄSTA: Att Anders blivit kallad till arbetsintervju, på pendlingsavstånd från Sotenäs. Hoppas!
VECKANS SÄMSTA: Att sitta helt själv på en pizzeria och äta pizza.....

2 kommentarer:

  1. Men gummsan då :) Men snart får du en som får äta pizza med dig. Håller verkligen tummarna att han får jobbet. Kom ihåg SOLSIDAN idag :D kram

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna då! Hoppas att du får lite sällskap snart!

    SvaraRadera