Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 6 januari 2011

Min sista dag i Umeå....

....Och det känns lite vemodigt och ledsamt, samtidigt som jag längtar efter att få komma iväg och starta allt det nya! Flyttkartongerna står överallt och jag vet inte hur många gånger jag snubblat över dem och slagit i fötter och tår. Hundarna ser lite frågande ut, alla deras favoritplatser på golvet är ju upptagna av alla prylar! Aylas nya bäddplats har därför, inte alltför oväntat, blivit under spis och diskbänk. Har hon lite tur kan det ju alltid trilla den någonting gott. Diva har tagit sängen och gömt sig under alla kuddar och idag får hon faktiskt göra det - det är ju trots allt sista dagen jag träffar hundarna på ett tag! Vad jag kommer sakna hundarna!

Snart blir det en sväng ut till Holmsund för att umgås med familjen och Yulle. En långpromenad i skogen och  därefter en middag. Hundarna får sedan stanna kvar där över helgen medan vi tar flyttlasset och bilar söderut tidigt i morgonbitti. Jag tror att jag packat ned allt som känns viktigt att ta med nu i första omgången och jag hoppas inte jag upptäcker att någonting viktigt är glömt när jag väl är framme. Jag kommer dock inte att glömma det viktigaste av allt, en STOR godispåse att ha på bilresan ned! Nu blir det även att ta med hemgjorda munkar också, som Elin, Peter och Zelda var så snälla att komma förbi med alldeles för någon minut sedan.

Nu törs jag inte skriva så mycket mer för jag får lätt roade blickar från Anders som tycker det är fånigt roligt att jag av alla människor har börjat skriva en blogg.... Jag tycker dock att detta var en utmärkt idé!

4 kommentarer:

  1. Haha han kommer vara den som sitter slaviskt och läser din blogg förutom jag då ;) Toppen kul är det iaf att du börjat, en naturbegåvning ;) Lycka till imorgon nu och köp en ännu större godispåse än du tänkt för det är en lång resa ;)

    SvaraRadera
  2. Finns fler som kommer med stort intresse att följa din blogg! Vi vill ju också vara med på ett hörn i ditt nya liv;-)!

    Kramar från oss alla i familjen.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin blogg du har = )

    Kramar och bästa hälsningar / lillebrorsan

    SvaraRadera
  4. ÅÅhhh vad jag kommer sakna dig!!! Är med blandade känslor detta.
    Super glad för din skull men ledsen för det dröjer längre innan jag får träffa dig nu jue! Kul att du startat en blogg kommer att följa den slaviskt jag också! Många kramar från oss!

    SvaraRadera