Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 30 juni 2012

Aldrig får vi måla

Som jag väntar på bättre väder så att vi kan måla färdigt där det blivit missat utefter husväggarna och undertaken på södersidan. Om detta äntligen kunde bli gjort har vi bara ovansidan på två husväggar kvar vilket vi behöver skyliften till, och som vi lite motsträvigt insett att vi måste göra på vår korta semester eftersom vädret inte är med oss om helgerna.

För att vår korta semester inte ska bestå av flera dagar med målarkläder och penseln i högsta hugg (finns ju roligare saker att ägna sig åt....) är jag hemskt angelägen om att få bort all målning vi kan innan helgen v.29. Och känner mig nu smått stressad eftersom tiden tickar på och vädret förblir riktigt dåligt. Nästa helg kommer passera med samma väder, helgen efter jobbar jag och så plötsligt är vi på helgen v.29 när jag vill ha det klart!

Som tur är är Erik här och kanske kunde hjälpa oss under veckan när solen skulle titta fram några dagar. Kanske hinner han klart med "bättringsmålningen" som behövs där det blivit missat. Kvarstår då sedan några timmars jobb med undertaken som jag hoppas vi kan pyssla ihop......

Så mycket att göra och så lite tid att göra det på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar