Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 19 juni 2012

En arbetssam dag

Idag har vi legat i med alla våra arbetssysslor. Solen har varit framme hela dagen och förbättrat min förkylning och fyllt på de trötta batterierna med ny energi. Vad har då familjen gjort idag?

Jo:

Jag och pappa har stått med penseln i högsta hugg och målat huset. En hel sida samt grovingången är gjord samt massor med vita detaljer runt fönster, hörn, och vindskivor.

Mamma har befunnit sig i häcken och rensat ut gamla, och nya, fula grenar från syréenerna. Vår fula häck som inte blivit ordentligt omskött från början blev därmed lite finare, men vi har flera års jobb framför oss för att få den riktigt tät och fin.  Paradisbuskarna är även jämnade med marken då de inte heller blivt omskötta förut och därför såg alltför risiga ut - det kallas föryngring! En supergod rabarberkaka hann hon också med att laga till.

Anders har varit på jobbet. Sedan har han grävt lite gropar som vi behövde till växterna och kastat ris.

Yulle har sovit och de vakna stunderna har han varit ivägen och försökt sitta i knäet.

Ayla har druckit öl från snigelfällorna och tålmodigt väntat nedanför päronträdet på att den lilla luktande bollen som ska skrämma rådjur, plötsligt ska lossna och landa framför nosen. Ayla är den minst populära av alla familjemedlemmar idag och har frestat mattes tålamod till bristningsgränsen.

Malin får vara med på ett hörn också. Liksom Anders har hon jobbat och stått i men även hunnit med en shoppingrunda på Torp. Bör tilläggas att jag i morse vaknade till ett skramlande när Malin så tidigt som kvart över sex var vaken och hjälpte till med att plocka ur diskmaskinen!

Förutom allt detta har vi fixat massor med små sysslor såsom plantera om rabarber, plocka sniglar, tvätt, promenad mm.

Jösses vilken dag! Och massor finns det kvar att göra. Behöver jag tillägga att motivationen till att gå och jobba i morgon är lika med noll?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar