Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 16 juni 2012

Så orättvist

Vad har jag gjort? Alltid blir det såhär!

Jobbat och stått i de senaste hektiska veckornasom alltid blir denna årstid på jobbet, men med vetskapen om att denna helg blir en härlig långhelg. Är nämligen ledig måndag och tisdag, sedan har vi ju midsommar och ledig dag på fredag. Dessutom besök av mamma, pappa, Yulle. Kan det bli bättre?! En välförtjänt vila där jag kan få göra precis vad jag vill! Som jag längtat.

I går kväll fick jag dock onda föraningar. Någon som har halsont? Tja, även Malin hade vissa känningar i halsen. Och 5.00 när jag vaknade i morse inser jag till min förtvivlan att halsen värker så det står härliga till. Inte ens mina favorithalstabletter hjälpte! En förkylning alltså. Så olägligt.

Sitter nu i soffan och tycker otroligt synd om mig själv. Det är så orättvist. Jag behövde verkligen dessa lediga dagar UTAN förkylning.

Som vanligt får jag rida ut detta också men kan inte låta bli att vara lite förbittrad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar