Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 23 juni 2012

Vad ska kisse heta?

Härom kvällen ägnade vi en hel timme åt att diskutera olika förslag till kattnamn. Vi blir nämligen med katt om några veckor och har valt ut en livlig herre, grå/svart vit i teckningen. Men vad ska han heta? Alla möjliga förslag har Anders kommit på, några bra och flera mindre bra.....Nu lade sig även mamma och pappa i diskussionen och vi har flertalet namnförslag (även med hjälp från Internet såklart....). Det tycks vara svårt att enas om någonting!

Ett av namnen har fastnat hos tre av oss, den fjärde (nämligen jag) är mindre förtjust i namnet. Eftersom Erik vid telefonsamtal också fattade tycke för namnet känns det som att jag är i extremt underläge och börjar fundera på vad de hör som inte jag hör? För inte låter väl Igor som ett fint namn till en liten kattkille?

Övriga namnförslag som kommit fram är bland annat Snorre (tydligen ett isländskt namn: jag vägrar och kommer strejka här hemma), Nisse, diverse människonamn är på förslag från både Anders och pappa (herrejösses, är ju en katt som ska döpas! Inte en bebis!), Diesel, Zorro, Zingo...... Ni kan tänka er att vi har svårt att enas! De två sista faller mig i smaken men tyck inte gå riktigt ända hem hos övriga. Eller jo, Zorro som är pappas favoritnamn.

Men nu har "alla" automatiskt börjat kalla den väntade nykomlingen för Igor och eftersom Anders är den som har sista ordet i frågan är jag rädd att det är och förblir en liten Igor som kommer att bo hos oss framöver. Så gott folk, vad tycker ni? Bör jag skämmas att uppge namnet på vår katt om denne döps till Igor?

2 kommentarer:

  1. Vilken sötnos! Igor tycker jag klär honom, så jag röstar också på Igor :p

    SvaraRadera
  2. Underbar kisse! Bokstaven "I" är faktiskt den bästa av alla att ha i kattnamn, så det kan du se som positivt. Själv väljer vi alltid namn från filmkaraktärer! Ett gott tips om inte Igor nu är fast för alltid ;)

    SvaraRadera