Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 10 juni 2012

En regnig dag

Jag börjar låta som en riktig trädgårdsodlare: Hoppas det blir ordentligt med regn snart för växterna behöver det! Idag slog min önskan in och det har regnat rejält hela dagen. Men tro inte att det kändes bra med regn. Nejdå. Tack vare regnet hann vi inte måla färdigt " det sista" vi tänkt måla inför nästa helg, hann inte rensa färdigt vid grusgången och trots allt så är det trevligare och man blir gladare av sol.

Dagen blev bra ändå och den började för mig redan 6.30 med lite sysslor. Tvingade upp Ayla också men hon gick snabbt och lade sig efter rastning och mat. Latkorv. 7:30 var jag, förutom en gammal gubbe, ensamen på Torp för att veckohandla maten. Upptäckte där deras trädgårdsavdelningen och eftersom jag hade hela 200 kronor på återbäringen denna månad kände jag mig för att spendera dessa bonusslantar på lite blommor, jordgubbar och smultron.

Vid lunchtid fick vi finbesök av Fredrik med två lagom stora bernersennen, som en träning för oss Ayla inför bamse Yulles ankomst nästa vecka. Ayla var måttligt glad men glömde snabbt bort dem när vi tog oss en tur i skogen. I regnet. Tur det finns regnkläder.

Därefter planterades dagens förvärvda blommor och bär. I regnet.

Och till middag blev det grillning. I regnet.

Kort sagt är vi de enda i hela Munkedal som varit utomhus idag och det måste man säga är en bedrift i sig. Ayla är kvar utomhus men ligger i alla fall nu under tak.

Kvällen har spenderats med att reda ut en massa j...vla trassel. Sladdtrassel kring TV:n. Omöjligt att få fint och praktiskt! Hatar sladdar. Resultatet blev dock betydligt bättre än hur det såg ut innan, även om det inte är perfekt.

Nu måste jag nog ut och kvällsrasta Ayla. I regnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar