Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 12 juni 2012

Vi älskar djur.....?

Vi älskar djur. Det har vi alltid gjort. En kvittrande sånglärka väcker oss varje morgon vid 6.00, men vad gör väl det? Kan ju inte finnas något bättre sätt att börja en dag på? När rullgardinen rullas upp har vi utsikt över "rådjursberget" och den stilige rådjurshanne som alltid går där och betar. Underbart!

Men det där underbara kan snabbt ändras till det sämre. Utsikten från köksfönstret bjöd på en något annorlunda vy i dag vid middagen. Med fasa såg vi att vårt fint blommande äppelträd enbart har några få blommor och blad kvar längst upp i toppen. Medan middagen kallnade på bordet gjorde vi så den dagliga trädgårdsinventeringen (som vanligtvis infaller senare om kvällen) och inser att vår stilige rådjurshanne nu har förbytts till ett mycket lovligt byte. Små små klövavtryck i jorden avslöjar att det är vår såkallade "vän" på rådjursberget som gjort ett besök i trädgården. Den j...veln.....

Operation skadedjursbekämpning är nu igång. Lustiga betongpinnar, svarta sopsäckar och svarta hundpajspåsar pryder nu våra fyra fina fruktträd och förstör vår annars så fina trädgård, i ett tappert försök att hålla vår "vän" på behörigt avstånd. Jag hoppas han ger sig på vår egenodlade ruccola och lär sig en läxa....... (funderar också på vad vår lata gula hund sysslar med om dagarna, som inte kan hålla denne på avstånd? Ett ordentligt ståndskall borde skrämma bort vem som helst)

För övrigt: den där sånglärkan som kvittrar utan uppehåll på morgonen är faktiskt riktigt störande. Snart kan vi nog inte ha fönstret öppet om natten eftersom han aldrig tystnar.

Som sagt, vi älskar djur. Men med måtta.

2 kommentarer:

  1. http://www.motavack.se/product_info.php?cPath=3&products_id=4

    ... just saying...

    SvaraRadera
  2. I hear you! Idag insåg jag att jag verkligen inte har en aning om var ni bor! Så, jag kollade upp det på google maps och inser att till vår bilsemester nästa sommar borde vi ju ta oss förbi er! Nu ska du iofs inte tro att vi är sådana långplanerare...men vi har pratat om en bilsemester nästa sommar :) Alingsås står nog på vår resrutt i så fall, så varför inte fortsätta till er efter det :) Hoppas sommaren blir härlig!

    SvaraRadera