Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 2 juni 2012

Älskade Diva

Vår finaste älskade Diva har fått somna in i husses famn och springer nu för fullt i skogar fulla av älgar i hundhimmlen tillsammans med sina syskon och mamma. Med sig tog hon en bit av husse och mattes hjärta och kvar lämnade hon mängder av fina minnen som vi såsmåningom kommer att kunna blicka tillbaka till utan att fälla tårar. När vi är redo.

11 underbara år med husse, varav drygt 5 år även tillsammans med matte och bästisen Ayla fick du. 11 år i skogen springandes efter älgarna, 11 pigga och glada år utan ett enda veterinärbesök. Alltid har du funnits där: i soffan på bästa sittplatsen, delandes husses och mattes kuddar i sängen, nedanför fötterna i bilen, nedanför spisen när det vankas älgkött, välkomnandes i dörren när husse och matte kommer hem....och det är ett stort tomrum du lämnat efter dig.

Det finns inte tillräckligt med ord för att beskriva hur tufft det var att fatta ett sista stora beslut, och ännu tuffare att genomföra det. I torsdags vid lunchtid fick du somna in, i husses famn och vid mattes sida. Vi vet att du nu mår bra igen och det är en stor lättnad för oss även om sorgen över att du inte finns närvarande med oss är ofattbar.

Diva, vi saknar dig så. Älskade du.





3 kommentarer:

  1. Fy ändå! Lider med er! Skickar massor av kramar till er båda!

    SvaraRadera
  2. Tänker på er :( *kram*

    SvaraRadera
  3. Ett tufft beslut men precis som du skriver så har hon det bra nu. Massor av Kramar

    SvaraRadera