Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 14 juni 2012

En kväll i stallet

En helkväll i stallet blev det idag och det var riktigt mysigt. Hästen skötte sig finfint och fick en lugn och skön promenad tillsammans med Ayla (som han var rätt fascinerad av till Aylas förskräckelse). Lite borstning och kliande blev det sedan på stallplanen innan han fick gå tillbaka till sin efterlängtade gräshage.

Skönt att jag också tanken på den där ponnyn intill vägkanten i Askum som ser ut som en exakt kopia av Sillen. En exakt kopia alltså! Samma huvud, steg, rörelser, kroppsform, färg.....tja, allt! Eftersom denna ponny naglat sig fast i huvudet var jag tvungen att maila till Finland för att höra om hon bor kvar där. Självklart gjorde hon det (bildbevis fick jag också) och det var tur jag frågade innan jag började knacka dörr och skämma ut mig.... Och vad trodde jag? Att lilla Silva plötsligt skulle dyka upp efter Västkusten av alla platser? Nä, jag tror hjärnan min spelar mig ett spratt.

För övrigt råder här lite bitter stämning. Arbetskraft i form av mamma och pappa är beställd denna helg för att med hjälp av en svindyr skylift måla huset. I veckor har jag bekymrat mig över detta, hur det ska gå, och hade sett framemot att slippa ha "måla huset projektet" hängandes över mig mer. Men som vanligt sitter någon där uppe med ett stort flin och motarbetar oss. I helgen kommer regnet att vräka ned så hela målaprojektet med skylift och allt är inställt.

Arbetskraften kommer dock såklart ändå och det ser jag framemot! Vi arbetar nu fram plan B.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar