Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 28 juni 2012

Fantastiskt


Ser ni på bilden vad som var på besök i Kungshamn idag? En liten tumlare! Bara bebisen som inte såg ut att vara större än en hund simmade runt i vikarna vid Tången där jag fick den stora äran att få se den. Fotot är självklart dåligt eftersom jag inte kan med zoomen på Iphonen, men ska tigga till mig lite närbilder i morgon från min kollega.

Helt fantastiskt var det att få stå inte mindre än fem meter från en liten val som egentligen inte hör hemma i svenska vatten! Jag hörde hur han andades och plaskade runt när han busade runt med en manet. Hade kunnat spendera timmar längst bryggorna bara för att kika men jobbet kallade såklart efter ett tag.....

Känslan grumlas lite av att man inte vet om han kommer klara sig. Han ska ju inte vara här inne egentligen! Och var har mamma val tagit vägen? Hoppas den lille var "avvand" så att han inte svälter ihjäl i alla fall. Sånt vet man ju aldrig men jag hoppas att han hittar ut igen och får leva ett långt lyckligt liv där ute i havet!



2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt! Och vad vackert det är! Ja vi får hålla tummarna.

    SvaraRadera
  2. Woot?! Har DU skaffat Iphone?! :O

    SvaraRadera