Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 24 juni 2012

En till aktiv dag

Idag har vi trotsat regnet och varit ute nästan hela tiden. En promenad i Uddevalla under dagen och nu på kvällskvisten promenerade vi hela Maltes stig. Behöver jag tillägga att vi var de enda som var ute och gick i regnet? Hundarna är nu dyblöta, inte bara av regnet utan Ayla var såklart nere i havet och tog sig en simtur.

Under dagen har vi även jagat sniglar och ordnat en "snigelhörna" med upphängda saxar och andra behövande redskap för att de ska vara lätta att plocka fram när vi går vår kvällstur i trädgården. Ölfällorna är utspädda med vatten pga regnet, några är även urdruckna av en törstig hund....

Anders har byggt mig en fin träkruka att plantera mitt fina träd i, som jag hittade på plantskolan och bara var tvungen att köpa. Det finaste lilla träd jag sett!

Nu väntar en god efterrätt och sedan sängen, för i morgon är det roliga slut och en helt vanlig vecka tar form.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar