Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 1 juli 2012

Fix i trappen

Efter att ha velat hit och dit i flera veckor bestämde vi oss för att ta tag i saken. I går eftermiddag tog vi därför fram båtrepet vi hittade i huset när vi flyttade in och började sätta upp det i trappen. Anledningen till att vi skjutit på detta är såklart att vi inte visste hur vi ville ha repet!

Vi provade oss därför fram under eftermiddagen men ingenting såg tillräckligt snyggt ut. Vi höll på att tappa modet och ge upp när vi kom på den smartaset idéen av alla. Varför inte kolla på Internet och se hur andra har gjort? Sagt och gjort, efter bara några klick på datorn visste vi hur vi ville ha repet och vi kunde börja arbeta.

Och vips satt repet uppe! Saknas lite detaljer dock och Anders är inte övertygad om att knoppar och fästen ska få förbli guldfärgade. Men grovjobbet är gjort. Äntligen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar