Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 10 juli 2012

Vår kväll

Dagens tripp blev till Uddevalla för att lämna av vår gamla tjockTV till Malin.

Efter att ha lämnat av TV:n hos Malin åkte vi vidare till Torp för att köpa klösträdet till Igor. Ett medelstort träd blev det eftersom det stora kändes alldeles för stort. En storartad plan har vi också arbetat fram för hur klätterhyllor och sådant skoj ska byggas upp efter väggen. Bara att shoppa mera så planerna kan gå i verket!

Ute i trädgården har vi glatt konstaterat att vi har minst sniglar av alla! Längst vägarna återfinns ett trettiotal bara på en kort sträcka, men här hemma enbart några stycken! Våra ansträngningar ger alltså resultat! Pricken över iet blev att många av våra jordgubbar mognat och vi kunde få oss en tallrik söta bär och grädde till efterrätt. Ayla är den enda ledsna just nu, efetrsom hon inte fick någon grädde alls. Och jordgubbarna var för dyrbara att ge bort....

Nu är vi rätt trötta och jag hoppas få se ett avsnitt av Desperate housewives....


1 kommentar:

  1. Snåljåpar! En liten slick på vispen eller den minsta jordgubben hade väl Ayla kunnat få...

    SvaraRadera