Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 24 juli 2012

Kvällen på Liseberg

Vilket anticlimax! I går kväll föll sig tillfälligheterna som så att vi samtidigt som "Lotta på Liseberg" skulle vara i Göteborg. Såklart att vi var tvugna att gå på Liseberg när vi liks var i närheten!

I god tid rullade vi in på parkeringen vid Liseberg. Väl inne hade vi en och en halv timme att fördriva innan det efterlängtade Lotta skulle börja. Lite kontanter senare fann vi oss själva med en mjukglass i handen och stegen styrda mot närmaste chokladhjul. Alla andra sprang ju runt och hade vunnit sådana där gigantiska chokladaskar! Klart vi också vill vinna!

300 kronor senare insåg vi dock att vi inte alls hade någon spellycka på dessa chokladhjul. Inte ens ett gossedjur vid "kramhjulet" lyckades vi kamma hem. Lite sura miner blev det såklart. Alla andra vann ju.....

Inte heller blev vi gladare när showen väl började. Dagens artister imponerade inte direkt på oss....och dagens tema var ännu mer katastrofal. Jaja, vi var ju tvugna att se hela programmet men sprang sedan fort därifrån och konstaterade att detta nog var det sämsta "Lotta på Liseberg" vi någonsin sett! Och tänka sig att det programmet promt var tvunget att utspela sig då vi hade pallrat oss dit!

Nåväl, en minnesvärd kväll kan man ju faktiskt kalla det! Och ett gott skratt fick vi!

1 kommentar:

  1. En av de bästa kvällarna på "Lotta på Liseberg" enligt oss! Vi hade ju fullt sjå att kolla upp var ni kunde befinna er i publiken så vi glömde musiken...

    SvaraRadera