Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 28 juli 2012

Batterierna laddas

Efter onsdagens och torsdagens urladdning och nervpärs sitter jag nu ute i regnet (fast under tak) och laddar batterierna med en bok och dator. Och har fått tillbaka det där inre lugnet som inföll sig första dagen på semestern. Skönt!

Huset är nu äntligen helt färdigmålat! Ett tråkigt och jobbigt pyssel vi sysslat med de få soliga dagar som vår semester förmodligen kommer bjuda på. Tack vare grannen fick vi också upp skyliften längst vägen efter att vår lilla röda bil inte orkade tyngden. Trodde jag skulle få ett släng av magkatarr där ett tag när bil och släp sakta rullade baklänges istället för framlänges och vi insåg vårt hopplösa läge. Tur att allting löste sig, men slappna av kunde nervösa jag inte förrän liften var återlämnad i går morse. Vilken befrielse. Aldrig mer måla ett hus.

Vi har hållit arbetsläger dessa dagar. Enbart Malin har hållit sig ur vägen från våra sysslor i och med att hon faktiskt har jobbat dagtid (mycket övertid också av någon märklig anledning.....). Två av Anders kompisar prickade, oturligt för dem, in att besöka oss dessa soliga arbetsdagar vilket innebar varsin pensel i handen och lite annat fix. En bro till grovingången och till förrådet stod också på listan, likaså det lite enklare jobbet att klippa den lätt förvuxna gräsmattan. Betalningen har bestått av mat, husrum och halva systembolaget. Har inte fått en utvärdering av dem ännu, men misstänker det kanske lugnar ned sig med besöket framöver om vi fortsätter med samma tema.....

Gårdagens återhämtning efter hårt arbete bestod av en solig pubrunda runt om i Tanum vilket var trevligt trots att min dryckesmeny enbart bestod av vatten och lite läsk. (Glassen var godast). Och avslutades med OS invigningen innan jag somnade med Igor runt halsen.



Nu blir det till att slappa och blicka ut mot regnet (ser att Ayla ligger där på gräsmattan genomblöt så det är nog dags att be henne komma in).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar