Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 15 juli 2012

Ett felsteg i evolutionen

Någonting som jag ständigt går och irriterar mig över är maten. Hela dygnet kretsar hela tiden om mat, måltiden, hungrig, mätt....Någonting måste ju blivit allvarligt fel i evolutionen när "någon" beslutade att en människa måste äta minst två mål mat om dagen? (Om man inte vill gå hungrig alltså). Jag hade varit nöjd om det räckte med ett mål mat, och ingenting därimellan, men tyvärr nöjer sig inte min lilla mage på samma restriktioner.

Varför är det då så jobbigt? Jo, det tar ju sådan tid att laga till, planera, plocka fram, plocka bort, diska.....allt det där som hör till. Även om det bara rör sig om lite frukost eller lättare lunch. Och att sedan äta maten tar 10 minuter. Max, med min fart att äta. Att pyssla med detta flera gånger om dagen är ju skittråkigt! Någon gång utimellan hade räckt, då skulle det ju rent utav vara roligt! Men allt som oftast blir det ett tråkigt moment mitt i någon rolig syssla: "Ja just det, vi måste ju börja med maten nu också....." Och allt det roliga får kastas åt sidan innan magen börjar kurra alltför mycket.

Allra bäst hade det varit om det fanns torrfoder för människor, en deciliter sådana om dagen vid valfri tidpunkt hade ju varit toppen!

2 kommentarer:

  1. Gav mig genast en idé på vad jag ska bjuda dig på middag när du kommer! Torrt blir det i alla fall;-)!

    SvaraRadera
  2. Det var bättre när lillebror var på besök och såg till att maten var klar när ni va hemma från jobbet

    Kramar Lillebror

    SvaraRadera