Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 1 juli 2012

Ett smart drag

Klockan 8:30 i morse packade jag ryggsäcken med kakor och saft och väckte husets invånare med lite retfullt (och högt) Aylaskall. För precis som vi planerat under lördagen stod ett besök på Nordens Ark på dagens agenda. Oavsett vad.

Trötta kompanjoner masade sig upp och kastade hatfyllda blickar mot mig när de inte fick sin efterlängtade sovmorgon en söndagmorgon. Efter dessa blickar kom då den väntade frågan:
-Men det regnar ju. Ska vi ändå åka? Såklart vi ska! Lite regn har ingen dött av. På med regnkläderna.

Påklädda blev vi alla och regnet öste ned när vi lämnade Munkedal. Vet inte om jag tyckte stämningen var på topp direkt?! Men lite regn stoppar inga planer! Dessutom kunde vi se framemot att ha hela Nordens Ark för oss själva för i regnet tidigt en söndagmorgon - vem besöker en djurpark då?

Blöta blev vi när vi började vår tripp runt djurparken, men med luvan på och med blicken in mot alla inhängnader märktes regnet knappt. Manvargar, vargar, järvar, prewalskihästar, getter av ngt slag, grodor, sköldpaddor......nästan alla syntes till! Och allteftersom utbyttes ösegnet mot lite duggregn och såsmåningom även till sol - och med sol komemr såklart även folket. Alla vi kunde intyga att det var skönare att promenera runt när inga människor och barn sprang runt och trängdes runt stängslen....

Dagens höjdpunkt: Det lilla goa fölet som kråmade sig så för att få bli kliad längst manen....

Trots en halvdålig start tror jag alla i huset blev nöjda med dagens utflykt. Och jag tycker att jag gjorde ett smart drag som inte gav upp våra söndagsplaner!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar