Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 17 juli 2012

Nästan som hemma

Idag bar det av ut i blåbärsskogen för att leta kantareller. Ayla var nog gladast av oss alla av att få springa lös i skogen, en skog som faktiskt ser ut som hemma i Umeå. Hon blev unghund på nytt!

Även vårt humör var på topp när vi klättrade runt på några mindre klippor, omgivna av granskog och blåbärsris. Som hemma! Det kändes tryggt och välbekant - tänka sig att man faktiskt kan sakna en vanlig Norrlandsskog?

Kantarellerna då? Jo, vi hittade ett helt gäng som var för små för att plocka. De som gick att plocka var inte fullt så många men det duger gott åt oss efter en premiärtur i svampskogen för iår. (Vi åt lite blåbär också, alla tre.....Ayla fick nog i sig flest med hennes effektivitet och "hungriga" mage)

Nedräkningen: två och en halv dag kvar.....skyndaskynda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar