Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 7 juli 2012

En nyhetsuppdatering

Ingenting särskilt har hunnit hända sedan senast men känner lite press på att uppdatera med någon form av nyhet i alla fall. Så det får bli en "tråkig" tillbakablick på de senaste dagarna som rullat på i vanlig ordning.

Lite sol och bad har vi hunnit med men som vanligt lyser solen med sin frånvaro från och med fredag eftermiddag. Eftersom vi inte låter oss påverkas av vädret åkte vi igår efter grillningen, med mig bakom ratten, på den inplanerade pubrundan till Tanum. Tre ställen hann vi stoppa på och blev rejält blöta mellan varven eftersom vi saknade paraply. Vid 01.00 var vi hemma igen och möttes av en nyvaken Ayla som mest tyckte vi var jobbiga som var uppe den tiden på dygnet.

Imorse fanns det folk i sällskapet som var mindre pigga men jag mådde prima! Trött dock eftersom jag inte sov vid tolvslaget.....

Eftermiddagen spenderades på Torp där vi shoppade loss på kattprylar. Kattlåda, transportbur, filtar, leksaker, halsband....tja, allt det där som lille Igor kommer behöva om två veckor när han kommer. Nu längat vi efter honom mer än någonsin! Ayla tittade lite misstänkt på alla sakerna och såg mindre nöjd ut, hon vet nämligen vad som väntar....

Tillsist har vi, hör och häpna, tillbringat kvällen (en lördagkväll!) ute i trädgården med vår vanliga kvällsrunda. Denna runda  tog idag någon halvtimme längre då vi bekämpade sniglar med full kraft efter en väldig invasion under dagen. Ca 100 uppskattade sniglar har fallit offer för saxen ikväll. Att knotten dessutom kommit och gett oss en irriterande klåda gör att vi starkt funderar på vårt val av bostadsort.

Nu väntar sängen. Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar