Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 16 juli 2012

Nedräkningen har börjat

Tre och en halv arbetsdag kvar (jag tänkte inte gå heldag på fredag, om allt vill sig väl) innan semester! Nedräkningen har börjat och jag längtar mer än någonsin efter att ha genomlidit en mycket komplicerad och jobbig måndag. Nu behöver jag ledigt med allt som det hör till! Sova, mysiga kvällar på altanen, promenader, läsa en bok i lugn och ro, att helt enkelt få göra det man vill ett tag innan verkligheten kallar igen. Som jag längtar!

Ayla längtar lite mindre, hon har förstått att någonting står i antågandet och blänger dagligen på kattlådan och katthyllorna. Nog vet hon att en liten misse är på ingång, hon är inte dummare än så. Jag tror hon njuter för fullt av de sista lugna dagarna, för från och med fredag blir det inte riktigt som Ayla vill längre.

Om jag får drömma bort mig lite till denna annars så tråkiga måndagkväll så kan jag meddela att om en vecka vid den här tiden står vi vid Liseberg för att vara med på allsången där.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar