Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 8 juli 2012

Söndagstripp

Eftersom vi gillar att åka bil åkte vi idag iväg på en söndagstur med bilen. Mot Hedekas och Färgelanda bar det av efter ett svalkande dopp i det blå (för Erik och Ayla).

Att bara åka omkring på de smala vägarna och kika på naturen är faktiskt riktigt roligt och avslappnande! Idag avbröts dock vår trevliga tripp av en idiot till bilförare som körde bilen framför oss. Denne körde bilen mer på vänster sida än på höger, till och med i kurvorna så det blev riktigt farligt ibland. Att försöka köra om var lönslöst eftersom chauffören inte tittade i backspegeln och såg att bilar fanns bakom och höll sig således mitt i, eller på vänster sida av vägbanan. Ett under att denne inte krockade med någon mötande stackars bilist! Vi höll oss på behörigt avstånd och varierade hastigheten från 50 till 70, beroende på hur mycket bilden framför bromsade. Rattfull eller gammal? Oavsett vad borde denne inte kört bilen.....

Väl hemma grillade vi i vanlig ordning och väntar nu in Solsidan klockan åtta med en gigantisk godisskål framför oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar