Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




fredag 20 juli 2012

Dagen då Igor flyttade in

Känslan när jag vid lunchtid idag checkade ut från kommunhuset var obeskrivlig, gud så skönt att släppa allt och gå på semester!!!! Underbart! Två veckor att bestämma helt själv vad man vill göra! Härliga semester!

Denna underbara dag var också dagen då Igor flyttade in. Vi hade förberett oss väl: allting var inköpt, allting fixat och vi hade förberett oss mentalt på att lillen skulle vara lite orolig nu de första dygnen. Så vid tretiden idag åkte vi iväg med kattburen för att hämta vår nye familjemedlem. Väl framme lyfte vi in den lille i buren och iväg hemåt bar det av. Redan i bilen upptäckte vi dock att detta var en liten tuffing! Lille Igor var lite arg över att bli instängd i bur! Sicket humör!

Väl hemma struttade han ut i full karriär och någon halvtimme senare busade han och husse runt med leksaksmössen på golvet. Jösses, snacka om att acklimatisera sig fort! Nu fem timmar senare har han ätit, gått rundvandring i hela huset (inklusive källaren alltså), busat, myst, sovit, gått på lådan och lekt med Ayla....En modig liten musjägare har vi fått hit hem! Så go!

Ayla ja. Stackaren. Förtvivlad från det att kattburen med Igor uppenbarade sig. Hon har suttit utomhus hela eftermiddagen med några få undantag. Och vid tillfällena hon varit inne har tuffe Igor hunnit bita i svansen, riva i pälsen, gå under magen och åkt kana efter hennes rygg. Lite synd om henne är det ju, tur hon är tålmodig och van!

Välkommen lille Igor, vi älskar dig redan!





4 kommentarer:

  1. Vill också ha!

    SvaraRadera
  2. Han ser jätte fin ut, längtar tills jag får se honom på måndag :)

    SvaraRadera
  3. Vilken sötnos och vilken kaxig kisse!

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt med katter som är framåt! Goding! Saknar dig finaste!

    SvaraRadera