Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 2 januari 2012

Det nya året....

.....firades in med en liten påse räkor för 344 kronor! Av någon anledning hade vi missat/ inte tänkt på att kilopriset på räkor tydligen var skyhögt på grund av stormarna då fiskebåtarna inte har kunnat ta sig ut på havet. Någonting jag i alla fall hade hört och läst om men inte reflekterat mer över. Förmodligen tänkte jag väl aldrig att ett kilopris skulle ligga på över 400 kronor.....Det var i alla fall riktigt goda räkor som vi tre nyårsfirande delade på som förrätt under nyårsaftonskvällen.

Helgen har bjudit på många roliga skratt och återblickar till gamla minnen. Så underbart att få besök hemmifrån och att få fira nyårsafton tillsammans med Malin - precis som gamla goda tider! Som jag har saknat det! Det kändes också roligt att få visa runt lite i Sotenäs: gå på den "berömda" Smögenbryggan, äta den godaste pizzan som finns hos Bella Gästis, promenera runt vid havet och i "skogen", vårt nya fina hus mm. Vi hade en rätt så lugn men mycket trevlig nyårsafton och skålade tillsammans ute vid Kungsgatan vid tolvslaget där grannarna sköt raketer för fullt (då var vi dock bara två nyårsfirande kvar, eftersom Anders somnat i soffan framför TV:n......) innan vi avslutade kvällen i skaplig tid med lite humorserier via datorn. Att på söndagkväll skjutsa och lämna av vid Landvetter flygplats kändes sorgligare än någonsin och jag som både är blödig, känslig och kanske något larvig gav en avskedskram med darrande underläpp och fuktiga ögon. Vad jag avskyr att säga hejdå! Fast egentligen sa vi bara " på återseende" då vi snart igen får boka in en helg att ses på! Och jag längtar redan!

Trots att jag kanske inte riktigt har accepterat att helgen gick så fort så finns här ljuspunkter. Imorgon kommer nämligen mamma som ett brev på posten! Jag har redan beställt vilken meny som önskas resten av veckan samt listat en lista med "viktiga att göra saker som jag inte klarar av att fixa/förstå själv" (däri innefattas alltså elabbonnemang, värdepapper, räntor, banker, försäkringar, pensionspapper och den årliga utrensningen av under året ihopsamlade papper). Det skulle funnits en kurs för trögfattade idioter i ovanstående ämnen. Tur att jag kan hyra in mamma i bland! Som tack för hjälpen får hon faktiskt sänglinne/handduk, trevligt sällskap och kanske även någon godbit här på hotell "Olsson/Nilsson".  Dessutom får hon även en shoppingtur till Nordby på fredag. Låter väl bra mamma?

Bjuder på en bild på den syn jag möts av varje dag klockan 12.10 när jag kommer hem för att rasta hundarna. Ibland känns det något onödigt att komma hem, jag stör nog mer än vad jag hjälper.....

1 kommentar:

  1. tack själv för en kanon helg och räkorna var goda och värda sina 344 kr ;)

    SvaraRadera